Aangenaam, mijn naam is Eva

Het gedrag dat wij als consumenten vertonen doet vaak niet onder voor een goede soapserie. Staat een productadvertentie toevallig vlak bij een grappig stripje, dan wordt dit product later vaker gekozen en beter beoordeeld. En we denken misschien dat het kunnen kiezen tussen veel productopties goed is, maar je koopt vaker en bent tevredener met je aankoop als je maar weinig keuze hebt. Dit zijn slechts twee voorbeelden uit het brede scala aan geweldig onderzoek naar consumentengedrag.

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in menselijk gedrag en met name consumentengedrag. Om deze reden ben ik destijds Psychologie gaan studeren en heb ik daarna de master Economic & Consumer Psychology aan de Universiteit van Leiden afgerond. Tijdens mijn bachelor ben ik eigenlijk per toeval in aanraking gekomen met het marketing vakgebied en ik was gelijk verkocht; ik genoot van de creatieve en commerciële aspecten welke bij Psychologie over het algemeen ver te zoeken zijn. Daarnaast zag ik ook de raakvlakken die psychologie en marketing hebben. Ook kwam ik er achter dat menig marketeer wel een cursusje psychologie kan gebruiken, zeker in deze tijd waarin de klant centraal staat.

Een bestuursjaar bij een marketing studievereniging en twee marketing / communicatiestages verder (L’Oréal en Winkelman Van Hessen), heb ik mijn zinnen gezet op online marketing. Digitalisering is een feit en de topmarketeer van de toekomst is als een vis in het digitale water. Feit is ook dat de marketeer van nu vaak worstelt met de snelle ontwikkelingen en gedegen online kennis en kunde nogal eens ontbreekt. Aangezien ik graag bij die groep toekomstige topmarketeers zou horen, leer ik beter nu al ‘zwemmen’.

Ik ben trots een deelnemer te mogen zijn aan het nieuwe, innovatieve SCHAAL+ programma. Gedurende anderhalf jaar worden wij, de Digital Talents, gebombardeerd met de meest recente online marketing inzichten en mogen deze bij gerenommeerde bedrijven in praktijk brengen. We hebben nu twee weken masterclasses achter de rug en ik heb nu al ontzettend veel geleerd. Ik kan niet wachten totdat ik een bedrijf mag helpen bij het oplossen van hun online marketing vraagstukken. Kom maar op!

Mocht je nog vragen hebben (of last van een identiteits-, quarter- of midlife crisis), schroom dan niet om contact met me op te nemen via eva.haaijer@schaalplus.nl.

Eva Haaijer | Linkedin

Deel dit bericht