SCHAAL+

Eerste SCHAAL+’ers wisselen van opdrachtgever

Voor een deel van de eerste lichting SCHAAL+’ers zit de opdracht bij hun eerste werkgever erop. Deze week ronden zij hun opdracht af en nemen afscheid van hun collega’s, want maandag staat hen een nieuwe uitdaging bij een nieuwe opdrachtgever te wachten! Daarom is het hoog tijd voor een terugblik: waar hebben deze SCHAAL+’ers zich op gericht, wat hebben ze bereikt en vooral geleerd?

Myrna: “Mijn functie bij Jumbo was gesplitst: de eerste drie maanden heb ik me voor de afdeling Formule Digital bezig gehouden met social media. Ik heb gekeken wat Jumbo hier nu mee deed, welke resultaten dit opleverde en welke kansen er liggen. Dit is de basis voor een integrale Social Strategie voor Jumbo. Die zal de komende maanden verder ontwikkeld worden. De andere drie maanden werkte ik als online coördinator. Hier werkte ik nauw samen met collega’s en bureaus om verschillende online campagnes uit te zetten. Zo heb ik onder andere een grote bijdrage geleverd aan de campagne rondom ‘Winter’ en ‘Dagje uit’. Het doel was om te zorgen dat de online kanalen van Jumbo zorgden voor extra omzet in zowel de stenen winkels als de webshop.”

Esker: “Bij Zilveren Kruis was ik content specialist binnen het team Merk en Communicatie. Hierbij was ik verantwoordelijk voor de campagne content die via social media verspreid werd. Tijdens mijn SCHAAL+ periode was ik betrokken bij de ‘Beter naar de dokter campagne’ en de eindejaarscampagne ‘Een beter 2017’, waarvoor zelfs een speciale social actie voor jongeren is uitgevoerd. Hier was ik ook van kop tot staart verantwoordelijk voor. Daarnaast was ik betrokken bij het ontwikkelen van een content strategie in samenwerking met een bureau, maar vanwege mijn vertrek kan ik dit helaas niet meer afmaken.”

Marieke: “Afgelopen maanden werkte ik bij Jumbo e-commerce, specifiek in het User Experience team, waar ik aan de slag ben gegaan met customer feedback in de breedste zin van het woord. Allereerst heb ik een overzicht gemaakt van de huidige communicatiestromen. Later ben ik aan het werk gegaan met app ratings en de kwalitatieve feedback die gebruikers hierbij geven. Wat zijn wensen en klachten van de Jumbo App gebruikers? Deze analyse kan vervolgens worden gebruikt om inzicht te krijgen in het gebruik van de app, maar ook om de app te optimaliseren met de feedback van de klant. Zoals Jumbo zegt: Elke dag beter! In het laatste stadium van mijn tijd bij Jumbo ondersteunde ik bij de implementatie van de feedbacktool Usabilla. Hoe staan we er bijvoorbeeld voor als we kijken naar NPS? Wat willen en moeten we vragen om een duidelijk beeld te krijgen van de mening van de klant? En vooral: wanneer vraag je wat? We hebben namelijk te maken met verschillende fasen in de journey en uiteindelijk wil je een beeld van het hele proces, wat echt een uitdaging was!

Passoen: “Mijn functie bij Interpolis was Content Marketer en ik heb hier in grote lijnen aan drie projecten gewerkt. Als eerst de zorgcampagne, daarna de SEO-optimalisatie van de website en tot slot een challenge waarmee wij Nederlanders willen helpen om gezonder te eten. Enerzijds heb ik meegedraaid en anderzijds heb ik geprobeerd om eigen voorstellen te presenteren over hoe bepaalde interne activiteiten anders kunnen worden uitgevoerd.”

Jochem: “Bij Centraal Beheer werkte ik op de afdeling Marketing Bedrijven binnen het chapter digital (in de teams Diensten en Grootzakelijk). Mijn opdracht was om volledig mee te draaien in de twee scrum teams en ik denk dat ik dat succesvol heb gedaan. Mijn start bij Centraal Beheer was in de laatste week voor de reorganisatie, op het moment dat ook nog negen andere digitale experts van start gingen. Hierdoor was er direct veel expertise in huis. Ik heb volop de ruimte gekregen om te experimenteren met nieuwe digitale middelen, zoals interactieve video, interactieve presentatie tools en ik heb bestaande communicatiemiddelen verbeterd.”

Maandag starten deze SCHAAL+’ers bij hun nieuwe opdrachtgevers, namelijk:

  • Myrna gaat naar Interpolis
  • Esker gaat naar Jumbo
  • Marieke gaat naar Centraal Beheer
  • Passoen gaat naar Jumbo
  • Jochem gaat naar PGGM