Hallo, ik ben Eefje

Op zonnige dagen zit ik graag op het terras om mensen te kijken. Gefascineerd kijk ik naar de emoties, bewegingen en kleding van voorbij lopende passanten. Ook Teleshoppingsprogramma’s kan ik aandachtig bekijken hoe ze je stap voor stap stimuleren tot aankoop. Hebben ze jou al eens overtuigd van hun product?

Tijdens mijn studie Commerciële Economie kreeg ik steeds meer inzichten in het (on)bewuste gedrag van consumenten en hoe je dit kan inzetten om een bepaald doel te behalen. De focus lag voornamelijk op offline marketing. Jammer, want naar mijn mening is internet in een korte tijd een levensbehoefte geworden die nog steeds in ontwikkeling is. De digitale wereld verandert sneller en heeft meer impact dan we denken, en dat maakt het interessant. Resultaten die je vandaag boekt zijn geen garantie voor morgen. Om meer te weten te komen over de mogelijkheden en ontwikkelingen van online marketing heb ik voor mijn afstudeerscriptie het onderwerp conversie optimalisatie gekozen. Gedurende het onderzoek werd mijn interesse in online groter en ik besloot om na het afstuderen een baan te zoeken die hierop aansloot.

Op zoek naar een functie als online marketeer zag ik door het bomen het bos niet meer; social media marketeer, e-mail marketeer, SEO/SEA marketeer, all-round marketeer en ga zo maar door. Het liefst wilde ik nog niet een specifieke functie kiezen, maar oriënterend de markt verkennen. Aftasten wat bij me past en tegelijkertijd meer kennis vergaren van de dynamische online wereld heb ik een match gevonden met SCHAAL+. Door de afwisseling van bedrijven, wekelijkse masterclasses en diverse bootcamps zal ik het (digitale) bos verkennen en erachter komen wat het beste pad is.

Ik heb zin om te beginnen als SCHAAL+’er en kijk uit naar een geweldige leerzame tijd met een enthousiaste groep!

About the Author

Eefje van Gorkom

Digital Talent bij SCHAAL+ | LinkedIn

Deel dit bericht