5 redenen waarom jij als SCHAAL+’er wilt starten

Lisa-de-Jong

BLOG – Welke baan ga je kiezen na het afronden van je marketing- of communicatiestudie? Het is een lastig vraagstuk waar velen van ons mee te maken krijgen. Tegenwoordig hebben we veel keus binnen ons vakgebied. Aan de ene kant is dit fijn, maar aan de andere kant veroorzaakt dit ook stress. Ook ik vond het ontzettend lastig om te bepalen wat ik na mijn master marketing wilde gaan doen. Aan dit twijfelen kwam een eind toen ik het digital marketing traineeship van SCHAAL+ tegenkwam: een aanrader voor jou als young professional. In deze blog geef ik jou 5 redenen waarom!

  1. Ontdekken wat voor organisatie bij jou past

SCHAAL+ biedt een traineeship op het gebied van online marketing. Tijdens deze traineeship word je twee keer negen maanden gedetacheerd bij twee verschillende bedrijven. De organisaties waar je terecht kan komen zijn heel divers: van start-up tot corporate. Zo kan je gedetacheerd worden bij Duxxie, Nuon, ABN AMRO, Diakonessenhuis en nog vele andere organisaties. Dit is ontzettend gaaf, want het geeft jou namelijk de kans om twee verschillende organisaties te leren kennen. Zo leer jij ontdekken wat voor soort organisatie het beste bij jou past!

  1. Masterclasses over alles binnen online marketing

Niet alleen word je gedetacheerd bij twee verschillende bedrijven, maar ook krijg je gedurende deze maanden masterclasses. Om de twee weken heb ik een masterclass op de vrijdag. De masterclasses, die gegeven worden door professionele docenten van gespecialiseerde online marketingbureaus, zijn heel uiteenlopend. Verschillende onderwerpen binnen online marketing worden tijdens deze masterclasses behandeld. Zo leer je alles over SEO, SEA, webanalyse, social media, contentmarketing, contentcreatie, social mediastrategie en project- en campagnemanagement. Doordat er veel verschillende onderwerpen binnen online marketing behandeld worden, kan ik snel mijn kennis verbreden. Verder is online marketing niet het enige onderwerp wat tijdens deze masterclasses centraal staat. Een masterclass kan ook gaan over ‘het leren werken’ bijvoorbeeld, heel handig als je net start op de arbeidsmarkt!

  1. Vaardigheden en competenties ontwikkelen

Tijdens je studie kan je enorm veel kennis vergaren, maar gedurende deze periode krijg je vaak niet de mogelijkheid om deze kennis ook daadwerkelijk in de praktijk toe te passen. Toch kan je je pas echt verder ontwikkelen door te ervaren hoe het eraan toe gaat in het bedrijfsleven. Doordat je bij SCHAAL+ gedetacheerd wordt bij twee verschillende opdrachtgevers krijg je te maken met vele verschillende facetten binnen online marketing. Dit geeft jou de kans om je vaardigheden en competenties op een breed vlak te ontwikkelen!

  1. Persoonlijke groei

Niet alleen het ontwikkelen van vaardigheden en competenties staan centraal, maar ook persoonlijke groei is een belangrijk onderwerp binnen SCHAAL+. Als starter op de arbeidsmarkt kunnen wij namelijk nog veel groeien op persoonlijk vlak. Samen met jouw coach stel je persoonlijke leerdoelen op die je gedurende het traineeship wilt behalen. Verder staat jouw persoonlijke coach altijd voor je klaar en geeft advies mocht je ergens tegen aanlopen op je werkplek.

  1. Mede SCHAAL+’ers

Je start het traineeship niet alleen: nee je start het traineeship met een groep van 10-12 andere net afgestudeerde young professionals. Dit vind ik een heel groot voordeel, want samen met jouw groep bouw je een sterke band op. Het is een intensieve samenwerking aangezien je 1,5 jaar lang de masterclasses en bootcamps met deze groep bijwoont. Als je ergens tegen aanloopt, kan je gelijk advies vragen aan de groep. Omdat iedereen zich min of meer in dezelfde situatie bevindt, kunnen zij je altijd helpen. Hoe zouden zij een bepaalde situatie aanpakken of hebben zij nog tips op het gebied van online marketing? En vergeet ook zeker niet de borrels met jouw mede SCHAAL+’ers: ik kijk nu al uit naar de 1,5 jaar die ik gezellig met deze groep mag en kan doorbrengen!

Voor mijn eerste SCHAAL+ opdracht werk ik met veel plezier als online customer journey marketeer bij Nuon. Mijn focus is het creëren van online customer journeys voor zowel klanten als prospects. Daarnaast houd ik mij bezig met het optimaliseren van de content voor de chatbot. Ik heb het ontzettend naar mijn zin en sta dan ook volledig achter mijn keuze om te starten als young professional bij SCHAAL+!

Ik hoop dat ik op deze manier wat meer heb kunnen vertellen over SCHAAL+. Vind je het leuk om nog meer te weten te komen? Of wil je gewoon eens langskomen op een borrel? Je kan contact opnemen via: lisa.dejong@schaalplusser.com.

Digital Marketing Talent Lisa

Lisa de Jong

Leergierig | Enthousiast | Sociaal | Nieuwsgierig | Reizen | Sporten | Amsterdam