9 digital marketeers ronden SCHAAL+ programma af

image

BLOG – De vierde tribe van het Digital Marketing Programma is een feit: de 9 digital marketing young professionals ronden na 1,5 jaar het programma af. Tijdens chainday, traditioneel de laatste dag van het programma, ontvingen zij het e-Academy certificaat voor de succesvolle afronding.

In 1,5 jaar tijd hebben de young professionals gewerkt voor verschillende opdrachtgevers en volgden ze iedere twee weken masterclasses. Deze masterclasses staan in het teken van de ontwikkeling van soft- en hard skills en worden verzorgd door de kennispartners van SCHAAL+.

Stichting AAP en Nationaal Fonds Kinderhulp

Tijdens chainday werken alle digital marketing young professionals aan twee verschillende cases tijdens een bootcampdag. Alle young professionals uit de verschillende tribes worden gemixt en in groepen verdeeld, waarna ze aan de slag gaan. Dit keer stonden cases voor Stichting AAP en Nationaal Fonds Kinderhulp centraal. Voor Stichting AAP werkten de digital marketeers uit hoe zij het aantal inzamelpunten van de welbekende kartonnen verzamelbox kunnen verhogen, hoe het aantal donaties voor deze boxen verhoogd kan worden en hoe deze donateurs ook kunnen worden overtuigd om financieel te doneren. Voor Nationaal Fonds Kinderhulp ging het om de vraag hoe ze eenmalige donateurs meer betrokken kunnen maken, zodat ze vaker gaan doneren.

Ben je benieuwd met welke oplossingen de digital marketeers kwamen? Lees dan vanaf 8 oktober het verslag in MarketingTribune!

Het leven na SCHAAL+

Een groot aantal van de afscheid nemende digital marketeers blijft werken bij hun laatste opdrachtgever uit het programma. Bij ABN AMRO is Lotte onderdeel van het contentteam en Benjamin werkt daar als CRM marketeer. Lynn is al langer in vaste dienst bij Evi van Lanschot als dialoog marketeer klantwaarde & retentie. Claudette en Fleur werken beiden als product owner bij de NS voor respectievelijk de app en de website. Irma versterkt vanaf oktober de Rabobank als online content marketeer en Ilse gaat haar liefde voor de stad Amersfoort combineren met haar passie voor online marketing bij citymarketing Amersfoort. Sjoerd zet zijn opdracht voort bij Duxxie als online marketeer en Laura vervult de rol van personalisatie marketeer bij Interpolis. Tot slot is er ook liefde voor reizen en daar heeft Stefan voor gekozen: hij gaat op reis naar onder andere Australië en Nieuw-Zeeland.