(Digital) marketingadvies aan Nationaal Fonds Kinderhulp en Stichting AAP

Chainday schaalplus2_Logo Stichting AAP en Kinderhulp

NIEUWS | De digital marketeers van SCHAAL+ gaan op 20 september tijdens chainday een dag lang aan de slag voor twee goede doelen: Nationaal Fonds Kinderhulp en Stichting AAP. Op deze dag bundelen de young professionals hun krachten en buigen zich over het digital marketingvraagstuk van de twee opdrachtgevers.

Voor Nationaal Fonds Kinderhulp gaan de digital marketeers aan de slag met een case over hun positionering in de richting van de specifieke doelgroepen. Denk aan de verschillende soorten donateurs, maar ook de inzet van groepen mensen die iets kunnen betekenen of aan partners waarmee samengewerkt kan gaan worden. In de gehele vraag loopt vanzelfsprekend de bekendheid van Kinderhulp als een rode draad. Meer bekendheid zorgt er voor dat er nog meer kinderen in de armoedegrens (ruim 300.000 in Nederland) geholpen kunnen worden.

Stichting AAP heeft juist een vraagstuk op het gebied van het enthousiasmeren van bedrijven om een inzamelbox voor mobieltjes en cartridges in te zamelen. Hiervoor is het nodig om na te denken over een strategie om bedrijven te informeren en over te laten gaan tot aanvraag. Daarnaast is het interessant om te weten of er een mogelijkheid is om de mensen die daadwerkelijk doneren te verbinden met stichting AAP. Een complex maar uitdagend vraagstuk.

Op chainday worden de dertig young professionals in de ochtend gebrieft door de twee opdrachtgevers en gaan vervolgens in vier teams aan de slag met de vraagstukken. Aan het eind van de middag presenteren de teams hun ideeën aan de opdrachtgevers, zodat zij met een kant en klaar advies hun digital marketingactiviteiten verder kunnen ontwikkelen.

Wil jij ook advies van onze digital marketeers of digital designers? Bekijk dan onze mogelijkheden voor een bootcamp bij jou op kantoor!