Digital design bootcamp voor NS

NS bootcamp

Het eerste digital design team van SCHAAL+ heeft een bootcamp gedaan bij de NS met een verrassende en innovatieve visie op het NS.nl van de toekomst. Zo’n bootcamp is een soort mini-design-only-sprint die de young professionals voor onze opdrachtgevers uitvoeren.

Gebrieft door NS Channelmanagement is het team op voortvarende wijze aan de slag gegaan om een antwoord te zoeken op de vraag hoe NS.nl in de nabije toekomst van waarde kan blijven voor de reizigers. In twee dagen zijn verschillende klantreizen geanalyseerd en evenzoveel ideeën ontwikkeld. Op de laatste dag zijn een aantal van deze ideeën samengebracht en uitgewerkt in een compleet prototype waarin de flow voor een specifieke doelgroep vanuit het perspectief van de reiziger over de verschillende kanalen werd gevisualiseerd en concreet gemaakt. 

Met een dergelijke, exploratieve businessvraag is het altijd spannend wat de reactie zal zijn op de gepresenteerde oplossing. Is de oplossing te ver vooruit gedacht, te dicht bij de huidige situatie of zit het ergens tussenin? Na de eindpresentatie bleek dat het team precies de juiste balans had gevonden voor de NS. “Wat een vet idee” was één van de enthousiaste reacties. En tegelijkertijd ontstond er een gesprek over wat er nodig zou zijn om deze oplossingen realiteit te maken en in hoeverre de oplossingen voor deze doelgroep ook voor andere type reizigers zouden kunnen werken. 

Bekijk hier een indruk van de bootcamp:

Alles bij elkaar dus een impactvolle en daarom zeer geslaagde bootcamp voor deze SCHAAL+ opdrachtgever. Wil je ook een groep enthousiaste young professionals laten werken aan een businessvraag? Neem dan contact met ons op

Ons team Hans Kemp

Hans Kemp

Programma Director Digital Design