Digital Marketingtalenten geven invulling aan werving verpleegkundigen bij Diakonessenhuis

Bootcamp Diakonessenhuis

BLOG – “Hoe kunnen we op een creatieve en strategische manier ervoor zorgen dat verpleegkundigen bij het Diakonessenhuis gaan solliciteren?” Dit was een van de digitale marketingvraagstukken die tijdens de bootcamp aan ons is voorgelegd. Het Diakonessenhuis is een van de opdrachtgevers die gebruik heeft gemaakt van onze frisse blik met als resultaat een bruikbare aanvulling op hun huidige arbeidsmarktcampagne. 

Hoe gaan wij tijdens een bootcamp te werk?  

Tijdens een bootcamp werken we één dag aan een vraagstuk van een organisatie, zoals in deze case van het Diakonessenhuis. Na een korte introductie van het onderwerp en de vraag starten we met een korte analyse en brainstorm. Wat maakt het Diakonessenhuis anders dan andere ziekenhuizen? Waar bevindt de doelgroep zich? En wat vinden zij belangrijk? Dit zijn voorbeelden van vragen die wij onszelf stellen om het onderwerp ons eigen te maken. Bij het Diakonessenhuis was het zelfs zo dat we het ziekenhuis in zijn gegaan om de doelgroep (verpleegkundigen in dit geval) te ondervragen. Want wie kan beter antwoord op deze vragen geven dan de doelgroep zelf?

Na een heerlijke gezamenlijke lunch waar ideeën getoetst en vragen gesteld kunnen worden, starten we met de vertaling van onze ideeën en input naar concrete middelen.  Dit werken we uit in een PowerPoint, wat aan het einde van de dag wordt gepresenteerd aan de opdrachtgever. Door middel van visuele voorbeelden zorgen we ervoor dat de opdrachtgever ook echt een gevoel krijgt bij het concept wat we bedacht hebben.

Wat maakt deze bootcamps nu zo bijzonder?

Een bootcamp zoals bij het Diakonessenhuis geeft ons de gelegenheid de geleerde kennis niet alleen bij onze eigen organisatie toe te passen, maar ook bij andere opdrachtgevers. Daarnaast is de kennis die wij opdoen zo divers dat het lang niet allemaal binnen onze eigen werkzaamheden bij de opdrachtgever kan worden toegepast. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je bij je eigen opdrachtgever voornamelijk bezig met bent emailmarketing en tijdens een bootcamp de focus ligt op social media advertising. De bootcamps geven je de mogelijkheid aan te slag te gaan met alle kennis die je tijdens het digital marketing programma opdoet. Het is fijn om zo te ontdekken wat jou interessant.

Wat de bootcamp bij het Diakonessenhuis in het bijzonder zo leuk heeft gemaakt is dat het Diakonessenhuis gelijk aan de slag wil met de aanbevelingen die wij hebben gedaan. Momenteel wordt er hard aan de arbeidsmarktcampagne gewerkt. Dus wie weet zien wij binnenkort onze ideeën en tips wel voorbij komen!

Digital Marketing Talent Celine Berends

Celine Berends

Ik werk op dit moment als marketing adviseur bij het Diakonessenhuis in Utrecht, waar ik onder andere werk aan de geboortezorg-campagne.