Digital young professional Maartje: groeien op het gebied van communicatiestrategie en content

maartje next step

BLOG | Maartje, één van onze digital marketing- en communicatieprofessionals werkte tijdens haar eerste opdracht voor ABN AMRO waar zij zich bezighield met het duurzaamheidsplatform Circl. Door de coronamaatregelen waren de offline evenementen die bij dit platform horen niet meer mogelijk. Maartje heeft bijgedragen aan het digitaliseren van het programma waardoor de evenementen toch door konden gaan. Voor het tweede deel van haar opdracht weet Maartje al goed waar ze mee aan de slag wil: “Ik ben verliefd geworden op communicatiestrategieën en content.”

Na haar studie persuasieve communicatie aan de UvA koos Maartje ervoor om haar carrière te starten bij SCHAAL+. Tijdens haar eerste opdracht bij ABN kreeg zij in een klein hecht team gelijk de kans om impact te maken. “Ik heb echt heel veel geleerd over samenwerken en werken bij een grotere organisatie. Daar heb ik veel groei doorgemaakt.”

Gelijk impact
De kennis en skills uit de masterclasses uit de eerste helft van het programma bracht ze bij ABN in de praktijk. Hier hield zij zich bezig met de uitrol van de communicatie omtrent een nieuw magazine en het bouwen van een apart onderdeel van de website. Dit deel van de website fungeert als platform waarvoor zij nu de content aan het produceren en verspreiden is.

De next step van Maartje
Voor Maartje heeft het SCHAAL+ programma inzicht gebracht in haar grootste passie binnen de online marketing- en communicatie: werken met content en communicatiestrategieën. “Ik vind het heerlijk om artikelen te schrijven, creatieve social posts op te stellen, nieuwsbrieven te schrijven of Q&A’s te maken voor de webinars die we houden. Ook vind ik het leuk om in de breedte te kijken naar de communicatiestrategie van een bedrijf.”

Verder lezen? Ook young digital professional Kelly deelt haar toekomstperspectief. Die lees je hier!

Maartje de Ruig

Digital young marketing- en communicatieprofessional bij SCHAAL+