Dit zijn de talenten en opdrachtgevers van tribe 5 Digital Marketing

SCHAALPLUS-3770 (2)

NIEUWSBERICHT – De vijfde tribe digital marketingtalenten is inmiddels alweer twee maanden op weg in het Digital Talent Programma van SCHAAL+. De talenten zijn gestart met een intensieve introductietraining van ruim drie weken, waarbij zij vakinhoudelijke masterclasses volgen, bootcamps doen en eigen leerdoelen formuleren als basis voor hun persoonlijke ontwikkeling. Na de introductieperiode, zijn ze aan de slag gegaan bij hun eerste opdrachtgevers voor een opdracht van negen maanden. Benieuwd wie de talenten zijn? Bij welke organisaties ze aan de slag zijn gegaan? Of waar ze zich mee bezig gaan houden de komende tijd? In deze blog stellen ze zich aan jou voor!

Talenten en opdrachtgevers

  • Anne van Olffen (ABN AMRO):

“Voor mijn eerste SCHAAL+ opdracht werk ik als data expert op de afdeling Brand, Marketing & Communications. Mijn focus binnen deze opdracht ligt op het inzichtelijk maken van data waardoor de corporate communications afdeling datagedreven beslissingen kan maken. Zo worden KPI’S sneller en beter behaald.”

  • Arina Hinloopen (Diakonessenhuis):

“Bij het Diakonessenhuis ben ik aan de slag gegaan als online marketeer. Mijn opdracht bestaat uit het ontwikkelen van arbeidsmarktcampagnes voor nieuw zorgpersoneel en het werken aan de ‘werken-bij’ website. Ook houd ik mij bezig met de zichtbaarheid en aanwezigheid van het ziekenhuis online.”

  •  Carlijn ten Heggeler (NUON):

“Momenteel werk ik bij Nuon-Vattenfall als online customer journey marketeer. De komende negen maanden houd ik mij bezig met twee opdrachten. Aan de ene kant ben ik bezig met het ver-digitaliseren van het klantcontact tussen Nuon en de klant, waarbij mijn targets het reduceren van papier en calls zijn. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het bedenken en implementeren van de nieuwe kanaalstrategie voor de Nina-chatbot van Nuon.”

  • Lisa de Jong (NUON):

“Ook ik ben bij Nuon aan de slag gegaan als customer journey marketeer. Mijn focus is het creëren van online customer journeys voor zowel klanten als prospects. Daarnaast houd ik mij bezig met het optimaliseren van de content voor de chatbot Nina.”

  • Pim van de Sanden (Fontys Hogescholen):

“Als online marketeer bij Fontys Hogescholen houd ik mij vooral bezig met het managen, meten en verbeteren van alle online campagnes.”

  • Claryanne Okken (PGGM):

“Binnen PGGM werk ik op de afdeling Marketing & Communicatie. Ik werk hier aan de corporate communicatie en merkstrategie, het bedenken van communicatiemiddelen die ingezet kunnen worden om de reputatie van PFZW te verbeteren en het ontwikkelen van een PR-plan.”

  • Sem Scholten (Eneco):

“Voor mijn eerste SCHAAL+ opdracht werk ik als digital marketeer binnen het multidisciplinaire online salesteam van Oxxio. Omdat Oxxio een agile en data-driven organisatie is, werk ik niet direct aan één grote opdracht, maar juist aan verschillende opdrachten die elkaar raken. Op deze manier kom ik met bijna alle vlakken van digital marketing in aanraking. Momenteel werk ik bijvoorbeeld aan het optimaliseren van de customer journeys en sales flows op de website, maar ook aan SEO en SEA vraagstukken.”

  • John-Paul de Rooij (AEGON):

“Binnen AEGON ben ik gestart als online campagne / media marketeer. Ik ben in deze functie verantwoordelijk voor het monitoren, analyseren en optimaliseren van online campagnes vanuit de merkgedachte op sociale mediakanalen.”

  • Sabine van Sasse van Ijsselt (Sectorinstituut Transport en Logistiek):

“Ik ben aan de slag gegaan bij Sectorinstituut Transport en Logistiek als social media marketeer. De komende negen maanden ga ik mij focussen op het maken van een nieuwe social media strategie. Dat betekent de huidige social media onderzoeken, een SWOT analyse maken en een benchmark uitvoeren. Daarna is het tijd om de nieuwe strategie op te stellen en te implementeren.”

  • Romain Prins (Duxxie):

“Bij Duxxie werk ik als online markteer, waar ik aan de slag ga met het optimaliseren van klantreizen op off- en online gebied.”

  •  Char-lee Nielen (SCHAAL+/WheelsB&B):

“Tot nu toe heb ik mij beziggehouden met het doorvoeren van optimalisaties aan de website van SCHAAL+. Daarnaast ben ik bezig geweest met het vormgeven van marketingplannen voor zowel SCHAAL+ zelf als de partij wheelsbnb. Ook heb ik vakgerelateerde events bezocht en vastgelegd in vlogs, denk hierbij aan Customer Talk en GLOW Eindhoven.”

  • Ilse van den Hoven (SchaalX / SCHAAL+)

“Binnen SchaalX en SCHAAL+ houd ik mij bezig met meerdere aspecten van communicatie en online marketing. Dit verschilt van het creëren van content tot het nadenken over de merkpropositie, maar ook van het optimaliseren van de website tot het meten van campagnes.”

 Wil je meer weten over de talenten? Bekijk dan hun persoonlijke profiel op de website!

Redactie SCHAAL+