Masterclass Mobile Marketing – Brandwebbing

Mobile Marketing

BLOG – De masterclass van 17 november 2017 stond in het teken van Mobile Marketing. Onder leiding van Jorn Moraal van Brandwebbing kwam de discussie bij de SCHAAL+ talenten goed op gang. Wanneer doe je er als organisatie goed aan de switch te maken naar een mobile-first strategie? Welke mobile middelen heeft de marketeer van nu tot zijn beschikking en wat zal de toekomst ons brengen op dit gebied? Deze onderwerpen en meer werden tijdens de masterclass besproken.

Mobile Marketingmiddelen

Is het bezoekerspercentage op mobiel hoog, maar blijft de conversieratio achter ten opzichte van desktop? Dan is het de hoogste tijd te switchen naar een mobile-first strategie. Content kan geleverd worden via een responsive website, een optimized website, een native app of via een progressive web app (PWA). Een PWA is een mobiele website die, net als een native app, kan interacteren met de functionaliteiten van je smartphone.

Ontwikkeling Mobile Marketingmiddelen

Zowel Jorn als de SCHAAL+’ers waren het erover eens dat de PWA een belangrijke rol gaat spelen in mobile marketing. Het combineert namelijk de goede eigenschappen van mobiele websites en native apps: een PWA is zeer snel, is vindbaar in Google, is ook te gebruiken zonder internet connectie en wordt realtime geupdate.

Meer weten over ons programma? Neem contact met ons op.

Eva Haaijer

Digital Talent bij SCHAAL+ | LinkedIn