Naji’s eerste maanden bij SCHAAL+: ‘Ik ontwikkel in een razend tempo mijn praktische skills’

rawpixel-com-252130-1

BLOG – Als startende digital marketeer is het niet raar als je na het afstuderen nog niet echt weet welke kant je op wilt met je prille carrière. Het digital marketing veld is continu in beweging en blijft zich in een rap tempo ontwikkelen. Maar daar waar marketing studies in het verleden nog goed meegingen met de laatste trends binnen marketing, hoor ik van steeds meer mensen dat deze studies achter blijven. Training van vaardigheden als social advertising, SEO en SEA zijn niet vanzelfsprekend, terwijl dit inmiddels haast vanzelfsprekende onderdelen zijn van een modern marketingplan. Het resultaat is dus dat afgestudeerde marketeers niet over de benodigde praktische skills beschikken die veel bedrijven tegenwoordig zoeken. SCHAAL+ heeft een programma neergezet dat deze kloof kan dichten en tegelijkertijd een unieke mogelijkheid biedt voor starters.

Masterclasses

Binnen SCHAAL+ zijn wij vanaf de eerste dag bezig geweest met het opdoen van relevante kennis en skills. Nog voor dat wij bij een opdrachtgever geplaatst werden, kwamen we al in contact met experts uit verschillende disciplines die ons gedurende het gehele SCHAAL+ traject met masterclasses een enorm leerzame dag bezorgen. Deze masterclasses zorgen niet alleen voor theoretische kennis, maar ze zorgen er ook voor dat wij een vliegende start kunnen maken bij onze opdrachtgevers. Thema’s als agile marketing, analytics, scrum, online mediaplannen schrijven en social media strategies zijn inmiddels al voorbij gekomen. Tijdens mijn eerste weken bij mijn eerste opdrachtgever, Second Degree, heb ik enorm veel gehad aan deze lessen.

Maar deze masterclasses worden geen formaliteit zodra we beginnen met werken. Ik reis namelijk elke week met veel enthousiasme en plezier richting Utrecht. We focussen bij SCHAAL+ namelijk niet alleen op generieke skills: we krijgen juist relevante kennis die we onmiddellijk kunnen toepassen op de werkvloer. Dit ondervond ik persoonlijk ook, toen ik mijn kennis uit onze masterclass over online mediaplanning onmiddellijk kon toepassen bij het opstellen van een mediaplan voor een van onze klanten bij mijn opdrachtgever.

Bootcamps

Ook hebben we regelmatig bootcamps in plaats van masterclasses. Op deze dagen helpen wij partijen met het oplossen van vraagstukken die zij hebben, door bijvoorbeeld een marketingplan te schrijven. Wat het zo leuk maakt om een dag binnen een bootcamp aan een probleem te werken, is het feit dat ik elke week met nieuwe ervaringen binnen kom op kantoor bij SCHAAL+. De ene week heb ik heel veel geleerd over LinkedIn marketing en de andere week juist weer over een ander platform. Omdat iedereen bij SCHAAL+ een persoonlijke ontwikkeling doormaakt, komen we samen tot creatieve en praktische ideeën.

Opdrachtgevers

Wat het plaatje dan compleet maakt, zijn natuurlijk de opdrachten. Ik zit dus voor mijn eerste opdracht bij Second Degree, waar ik werk als Social Advertising Specialist. Binnen deze functie ben ik verantwoordelijk voor het opzetten, managen en analyseren van online campagnes voor bedrijven als Philips, Allianz, Rabobank en Wolters Kluwer. Wij richten ons voornamelijk op B2B advertising via LinkedIn, maar voor bepaalde klanten beheer ik ook campagnes op Facebook en Twitter. Voor mij is deze functie de perfecte start van mijn carrière, omdat ik weet dat deze platformen en tools de basis vormen voor veel online marketingstrategieën. Ik ben enorm tevreden over mijn eerste maanden binnen het programma van Schaal +, want ik ontwikkel in een razend tempo mijn praktische skills.

Digital Marketing Talenten Naji Bazzi

 Naji Bazzi

Naast mijn interesse in (digital) marketing zijn er natuurlijk ook andere dingen die ik leuk vind om te doen! Zo ben ik altijd in voor een enthousiast gesprek over voetbal, volg ik veel te veel tv-series en blijf ik graag op de hoogte van de laatste nieuwtjes binnen de tech- en entertainment-industrie.