SCHAAL+ aan de slag voor gemeente Amersfoort

NIEUWS – Twaalf digital talenten waren deze week op bezoek bij de Gemeente Amersfoort voor een intensieve bootcamp. De gehele dag hebben de talenten gewerkt aan een marketingcase over het online bereiken van inwoners met een laag inkomen. De dag werd afgesloten met pitches over hun adviezen en de bevindingen voor de gemeente. Hierdoor ontving de gemeente direct bruikbare adviezen van digital talenten en kregen de talenten de kans om met hun online expertise een maatschappelijk steentje bij te dragen.

Online campagne ontwikkelen

De gemeente Amersfoort heeft onvoldoende in kaart wie vallen in de doelgroep mensen met een laag inkomen, terwijl er wel verschillende regelingen zijn om deze doelgroep te ondersteunen. Daardoor zijn ze niet in staat om de groep inwoners met een laag inkomen goed te benaderen om ze te informeren over mogelijkheden en rechten met betrekking tot uitkeringen, toeslagen, kortingen en hulpmiddelen van andere instanties. De case bestond uit het bepalen van welke kanalen ingezet kunnen worden om specifiek de jonge doelgroep van 16-27 jaar met een laag inkomen succesvol te benaderen om vervolgens een online campagne voorstel te ontwikkelen. Uniek aan deze bootcamp was de samenwerking van marketing talenten en user experience design talenten van Schaal+ die samen aan de case hebben gewerkt.

Bootcamp 

SCHAAL+ organiseert regelmatig bootcamps bij organisaties, omdat het een waardevolle manier is om talenten en organisaties met elkaar te verbinden en om van elkaar te leren. Het doel van de bootcamp is om in korte tijd een case voor de organisatie uit te werken en afsluitend te presenteren.

SCHAAL+

Redactie