Interesse in en vraag naar digitaal talent SCHAAL+ neemt toe: veel nieuwe opdrachtgevers in 2018

PERSBERICHT – Met de start van 17 nieuwe digitale talenten dit jaar, heeft SCHAAL+ vanaf nu zowel digital marketing- als digital designtalenten in huis. De interesse in jong digitaal talent blijft enorm groeien en de vraag vanuit organisaties neemt in rap tempo toe. SCHAAL+ weet in te spelen op deze groeiende behoefte en verbindt mooie nieuwe opdrachtgevers aan haar programma’s, waaronder NS, Evi van Lanschot, ANWB en CZ.

Daarnaast sluiten Vanderlande, Louwman & Parqui, Eneco, Initial CWS, Selecta, a.s.r., KRO-NCRV en Nutreco zich sinds dit jaar ook aan bij de Digital Talent Programma’s van SCHAAL+. Met de uitbreiding van deze opdrachtgevers worden SCHAAL+ talenten nu actief ingezet in een breed spectrum van branches, waaronder zakelijke dienstverlening, transport & logistiek, automotive, FMCG, financiële dienstverlening en media.

Rik de Boer, oprichter SCHAAL+: “We zien vanuit steeds meer branches de vraag toenemen naar jong digitaal talent. Doordat SCHAAL+ talenten breed inzetbaar zijn, maken we het organisaties in deze branches mogelijk om gebruik te maken van deze talenten, die vernieuwing, energie en een frisse blik mee brengen. Wij geloven dat organisaties, die goed gebruikmaken van de unieke kwaliteiten van jong talent, bestendiger zijn voor de toekomst. Daarom zien we deze uitbreiding als een positieve ontwikkeling voor de ontwikkeling van het digitale vakgebied.”

Juist de combinatie van opleiding, coaching en begeleiding vanuit SCHAAL+ maakt het programma interessant voor opdrachtgevers. Op die manier kunnen zij namelijk talent direct inzetten in hun digital marketing of UX-teams en tegelijkertijd gebruik maken van de meest actuele digitale vakkennis en de juiste skills.

Kirsten Andres, manager afdeling Communicatie, Marketing & Leden bij KRO-NCRV: “Als KRO-NCRV willen wij jong talent de kans geven om zich in de mediasector te ontwikkelen. Dit doen we met talentvolle programmamakers en jong journalistiek talent. En ook op onze marketingafdeling, waarbij we hen alle ruimte geven voor frisse ideeën en out-of-the-box denken. We willen graag van hen leren en verrast worden.”

Over SCHAAL+ 
SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt en begeleidt jong digitaal talent in digital marketing en digital design. De twee Digital Talent Development Programma’s bieden recent afgestudeerde hbo’ers en wo’ers een combinatie van werken en masterclasses. In een periode van 1,5 jaar werken de talenten voor verschillende opdrachtgevers aan digital marketing of UX design vraagstukken. Daarnaast krijgen zij masterclasses van gerenommeerde bureaus over relevante online marketing en UX design onderwerpen en wordt veel aandacht besteed aan de juiste vaardigheden, competenties en persoonlijk leiderschap om de digitalisering te begeleiden en om te gaan met de snelheid van verandering en toenemende complexiteit.