John-Paul-de-Rooij

John-Paul de Rooij

Online Marketing | Humor | Data | Koffie drinken | Motorrijden | Proactief | Ondernemer

AEGON

september 2018 – juli 2019

Vattenfall

juli 2019 – heden

Wie ben ik?

Als ik mijzelf in het kort moet omschrijven zeg ik een enthousiast en ondernemend digital talent. Ik vind het heerlijk om voor een grote uitdaging te staan, zo heb ik bijvoorbeeld bij bol.com onderzoek mogen doen naar het vervlaamsen van de productbeschrijvingen en het effect hiervan op consumentengedrag. Vervolgens zijn deze bevindingen op grote schaal gerealiseerd. Benieuwd naar het resultaat? Zie onderin mijn contactgegevens.

 

Naast een geweldige tijd bij bol.com heb ik ook twee verschillende studies gedaan. Allereerst ben ik begonnen aan het Grafisch Lyceum in Utrecht, waar ik mij als Interactieve vormgever heb beziggehouden met het ontwikkelen, creëren en bouwen van websites en diverse huisstijlen.  Na het afronden van deze studie ben ik met de vervolgopleiding Digitale Media Communicatie aan de Hogeschool Utrecht begonnen. Waar ik bij het Grafisch Lyceum in Utrecht voornamelijk bezig was met de uitvoering, was ik bij de Hogeschool Utrecht veel meer aan het kijken naar het realiseren van projecten. Hierbij valt te denken aan strategische vraagstukken zoals: Waar wil de organisatie naartoe? Waarom kiezen we voor optie Y en niet optie X? En hoe kunnen data-inzichten bijdragen aan strategische beslissingen.

 

Nadat ik was afgestudeerd aan de HU heb ik onder andere werkervaring opgedaan als digital campaign planner en digital consultant. Ik merkte echter dat ik mij graag nog verder en vooral breder wilde ontwikkelen in het digital marketing vakgebied. Met name de verschuiving naar data gedreven marketing en besluitvorming spreekt mij ontzettend aan, zodoende kwam ik uit bij SCHAAL+. Als digital marketing talent bij SCHAAL+ krijg ik niet alleen de ruimte om mij in de breedte te ontwikkelen als digital marketeer, maar ook om mij te ontwikkelen op persoonlijk vlak. Daarnaast vind ik het natuurlijk ook super gaaf dat ik bij verschillende organisaties kan meedraaien en echt een impact kan hebben als digital talent.

 

Ik vind met name het data aspect van digital marketing interessant. Wist je bijvoorbeeld dat TomTom in het verleden data heeft gedeeld met de politie om snelheidscontroles efficiënter te kunnen uitvoeren?

 

Ben jij nieuwsgierig geworden naar mij of het digital marketing traject bij SCHAAL+? Stuur dan een berichtje op LinkedIn of mail naar john-paul.derooij@schaalplusser.nl.

Nieuwsgierig naar onze andere talenten?

Digital Marketing Talent Sem
Digital Talent Ilse
Digital Marketing Talent Claryanne
Digital Marketing Talent Anne
Digital Marketing Talent Romain
Digital Marketing Talent Carlijn