Mike

Mike Wezenberg

Grafisch ontwerpen | Cinema & Televisie | Geschiedenis | Muziek | Gadgets & Technologie

Flynt adviseurs en accountants

september 2019 – heden

Wie ben ik?

Tijdens mijn opleiding digitale media en communicatie aan de Hogeschool Utrecht heb ik ervaring opgedaan bij verschillende mooie bedrijven. Bij Bol.com begon ik als stagiair Interne Communicatie & Public Relations, daar heb ik mijn passie ontdekt voor het verbinden en ondersteunen van mensen. Sindsdien ben ik ervan overtuigd dat de waarde van een bedrijf het beste naar de buitenwereld uitgedragen kan worden door eerst te luisteren naar de eigen werknemers. Immers, hoe kan je anderen ervan overtuigen dat jouw product of dienst het beste is als hier intern geen eenduidigheid over bestaat? Vanuit deze interne vorm van marketing is mijn liefde voor het vak ontstaan.

 

Na de mooie tijd bij Bol.com ben ik een aantal maanden de wijde wereld ingetrokken om te studeren in China. Daar heb ik veel opgepikt over de Aziatische markt en haar unieke elementen en bijzonderheden en heb ik geprobeerd om Mandarijn te leren (wat enorm lastig bleek te zijn!). Deze tijd in het buitenland heeft mij vooral geleerd om met een andere bril naar de Westerse markten te kunnen kijken, het kan namelijk ook anders! Vooral de vergevorderde mate van digitalisering in Azië is verbluffend en iets waar wij veel van kunnen leren.

 

Eenmaal terug in Nederland besloot ik om een paar maanden te proeven aan het pure marketingvak. Bij Unilever Benelux ging ik aan de slag als stagiair Marketing voor de merken AXE en Dove MEN+CARE, waarna het tijd was om af te studeren. Dit heb ik mogen doen bij VodafoneZiggo op de afdeling Internal Communications & Engagement. Een enorm interessante en uitdagende tijd bij een samensmeltend bedrijf. Mijn scriptie heb ik geschreven over de mogelijkheden en toepassing van e-learning binnen de organisatie.

 

Na het behalen van mijn diploma heb ik goed rondgekeken naar de mogelijkheden binnen de arbeidsmarkt. Echter, één ding wist ik zeker: ik wilde mijzelf hoe dan ook door blijven ontwikkelen. De meeste aanbiedingen die ik ontving hadden hier geen of beperkte mogelijkheden in. SCHAAL+ kwam destijds voorbij als dé ideale mix tussen werken en zelfontplooiing. De focus op digital, een uitgebreid lesprogramma en een portefeuille met fantastische opdrachtgevers deden mij besluiten om voor een traineeship bij SCHAAL+ te kiezen. De rest, zoals ze zeggen, is geschiedenis!

 

Wil je meer weten over mij? Of ben je toevallig op zoek naar een creatieve en gedreven verbinder met een voorliefde voor digitale marketing en communicatie? Stuur een berichtje via LinkedIn of mike.wezenberg@schaalplusser.nl!

Ook nieuwsgierig naar onze andere talenten?

Digital Marketing Talent Willemijn de Groot
Digital Marketing Talent Kelly Reimert
Digital Marketing Talent Jasper Seeger
Digital Marketing Talent Bart Winter
Digital Marketing Talent Anne Egberts